خبرهای ویژه

» هوانوردی عمومی » گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | .

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۵:۴۱

 کد خبر: 13547
 53 بازدید
 دیدگاه‌ها برای گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | . بسته هستند

گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | . دعوت مینماییم. به نوشته بازرگانی .، این مسئله ممکن است به خاطر مدیران ارشد یک کمپانی یا سازمان و … نباشد و کارمندانی که در سطوح پائین‌تر قرار می‌گیرند، اهمیتی به اصل […]

گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | . دعوت مینماییم.

به نوشته بازرگانی .، این مسئله ممکن است به خاطر مدیران ارشد یک کمپانی یا سازمان و … نباشد و کارمندانی که در سطوح پائین‌تر قرار می‌گیرند، اهمیتی به اصل انسانی خریدار مداری نمی‌دهند و یا ممکن است مسئله اصلی نحوه مدیریت و نظارت مدیران است.

برای ما به دفعات و به دفعات  پیش آمده است و در بسیاری از مواقع پول و هزینه انجام یک خدمت پرداخت شده با این وجود بعضا سروکارمان گیر آدم‌هایی می‌افتد که به قول مشهور از دماغ فیل افتاده‌اند و با اینکه کار را نصفه و نیمه انجام می‌دهند، انتظار تشکر و … را هم دارند.

با استناد به شرایط تحریم و… انتظارمان  سوار شدن بر هواپیماهای به روز و پیشرفته و… نیست و موقعیت هواپیماها و فرودگاه‌ها و… را با هیچ جای دنیا حتی کشورهای عربی عرصه خلیج فارس هم مقایسه نمی‌کنیم، چون درک خوبی از شرایط کشورمان داریم با اینحال نحوه برخورد و ادب و رفتار کارمندان و مدیرانی که رودرروی مسافرین قرار می‌گیرند و برنامه ریزی شده است با استناد به پولی که گرفته‌اند، خدمت معرفی دهند جای گذشتی ندارد.

سخت هر جا هست باید اصلاح شود

مسئله را نوشتم تا ممکن است تلنگری برای مدیرانی شود که هنوز هم انسانیت در وجودشان است و دلسوز مردمان این سرزمین هستند:

«مسافر پرواز ۶۳۲ هواپیمایی آسمان از مقصد تهران به گرگان در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۶ بودم. حدود یکماه پیش در اثر سانحه تصادف آسیب جدی دیدم و به دلیل اشتباهات پزشکی در شهرستان، ناچار به ادامه درمان در تهران شدم. در لحظه اخذ اینترنتی بلیط هواپیما در مطالب مطرح شده پرواز خدمات ویژه برای این پرواز مقرر کرده شده بود.

برای شما نیز جالب است؟
اثر انگشت جانشین کارت پرواز می شود - . | .

با استناد به اینکه اینجانب چند رفتار جراحی خیلی سخت انجام داده و غیر از درد شدید، ملاحظات ویژه داشتم،  با اینحال در کمال تاسف در لحظه برگشت از شهر تهران، در فرودگاه مهرآباد با برخورد بسیار بد و زننده پذیرش خدمات ویژه پرواز روبرو شدم.

خلاصه کلام که  آنها  خدمات ویژه‌ ضروری را با استناد به موقعیت جراحی و … به اینجانب معرفی نکردند و با استناد به موقعیت بسیار بد جسمی، مرا مجبور کردند تا بدون همراه مسیر زیادی را با واکر و بدون خدمات رسانی همراه طی کنم که با آسیب جدی به فضاهای جراحی شده روبرو شدم.

نکته زننده‌تر اینکه آنها اینجانب را مجبور به خرید بلیت دومی به مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰ ریال کردند و بهانه آنها این بود که هواپیمای فوکر ای‌تی‌آر فاقد محیط ضروری برای خدمات رسانی بیمارانی چون شما است. در چنین شرایطی ست که که پرواز رفت اینجانب از گرگان به تهران نیز در همین شرایط جسمی، با همین هواپیما و پرواز شماره ۶۳۳ همین هواپیمایی (آسمان) در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ انجام شد، همزمان با اینکه خدمات ویژه به طرز کامل در فرودگاه گرگان معرفی و بلیط دومی هم اخذ نشد؛ یقینا با درج این مسئله در رسانه می‌بایست هزینه گرگان را هم پرداخت کنم!

رفتار  پذیرش بخش ویژه  هواپیمایی آسمان در ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد در عدم خدمات رسانی از اینجانب به نوعی یک بیمار را نقض کامل حقوق انسانی خود دانسته  و مجبور کردن اینجانب به خرید بلیط دوم را مصداق کامل کلاهبرداری و سوء بهره برداری از مسافر  می‌دانم.

برای شما نیز جالب است؟
تولید موتورهای توربوجت و توربوفن به وسیله دانش پژوهان ایرانی - . | .

سوء بهره برداری از شرایط مسافر و عدم توجه به حقوق شهروندی مسئله‌ای است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. عدم توجه به همین حقوق کوچک شهروندان باعث می‌شود که در جامعه دست به ضایع کردن حقوق دیگران در سطوح کلان زده شود و شرافت و کرامت انسانی پایین پرسش برود.

پرسش اینجاست که چه قانونی و چه شرایطی و چه نظارتی به یک کارمند کمپانی هواپیمایی اجازه می‌دهد که در شرایط اضطراری به زور صندلی‌های خالی هواپیما را به مسافرین بفروشد و بدون توجه به توانمندی مسافر، وی را مجبور به خرید بلیط‌های نفروخته آن کمپانی کند؟ و کرامت انسانی تا چه حد پایین پرسش رفته که یک مسافر بیمار همزمان با اینکه توشه سفر به دوش می‌کشد، بدون حتی یک صندلی چرخ دار به حال خود رها شود.

این مصداق کامل حق الناس است که ملتی که هزار درد را به دوش می‌کشد و بیمارانی که مورد هجمه هزینه‌های سنگین بیمارستان و هزاران سخت دیگر هستند، اینگونه آماج بی مهری و برخوردهای ناجوانمردانه قرار گیرند.

حرف آخر این که جز تاسف برای سیستم نظارت بر کیفیت معرفی خدمات کمپانی هواپیمایی نامبرده به طرز اخص و سیستم نظارت بر رعایت حقوق و تکریم ارباب رجوع به طرز اعم هیچ چیزی نمی‌توان گفت و برای مردم بی پناه طلب صبر کرد. امیدوارم مدیران مربوطه مسئله را پیگیری کنند تا برای دیگر افرادی که می‌خواهند از خدمات هواپیمایی آسمان و امثالهم بهره ببرند چنین اتفاقی تکرار نشوند. ومن الله توفیق»

میتوانید نوشته گلایه‌های یک شهروند بیمار از پروازی تلخ – . | . را برای دوستان خود ارسال کنید. برای این منظور از ابزارهای سایت استفاده نمایید.

منبع خبر

برای شما نیز جالب است؟
پهپاد تاشو ساخته شد - . | .

برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : هوانوردی عمومی
تبلیغات