خبرهای ویژه

» هوانوردی عمومی » مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | .

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱:۱۱

 کد خبر: 12770
 90 بازدید
 دیدگاه‌ها برای مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | . بسته هستند

مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | . دعوت مینماییم. به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، از سال ۷۹ که شورای عالی هواپیمایی و شورای عالی امنیت ملی با پرواز هواپیماهای شخصی بر فراز آسمان ایران و صرفا از […]

مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | . دعوت مینماییم.

به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، از سال ۷۹ که شورای عالی هواپیمایی و شورای عالی امنیت ملی با پرواز هواپیماهای شخصی بر فراز آسمان ایران و صرفا از مسیرهایی که شورای عالی امنیت ملی برای دیگر هواپیماها و ایرلاین ها تعیین کرده و از جانب سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، موافقت کردند.

از آن سال به بعد بیننده رونق صنعت گردشگری هوایی و به علاوه از طرف دیگر کسب وکار خرید و فروش هواپیمای شخصی هستیم در چنین موقعیتی سازمان هواپیمایی کشوری هنوز با پرواز هواپیماهای شخصی بیش از ۲ نفره موافقت نکرده و بدین جهت عده ای خانوارها آنگونه که باید و ممکن است از آن استقبال نکرده اند.

به گفته حسین علی‌پناهی کارشناس صنعت هوانوردی، ایران از لحاظ بهره برداری از هواپیماهای شخصی ۲ نفره در دنیا جزء کشورهای سرآمد شمرده می شود و حتی از بسیاری از کشورهای صدرنشین در این عرصه جلوتر است. با اینحال از لحاظ بهره برداری از هواپیماهای شخصی بیش از ۲ نفره از دیگر کشورها عقب تر هستیم. صنعتی که در صورت صدور مجوز، می تواند در پیشرفت کردشگری و اشتغالزایی بسیار اثرگذار باشد.

به علاوه از طرف دیگر از وقتی که اشتغال خرید و فروش هواپیماهای شخصی رونق گرفته، فرودگاه های بدون استفاده اطراف تهران از نمونه فرودگاه آزادی در آبیک استان قزوین و فرودگاه افلاک آسیا واقع در شرق تهران (۵۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ مشهد) توانسته اند شکل اقتصادی تری به خود بگیرند و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آنجا وارد رفتار شود. ضمن اینکه فرودگاه گلبهار واقع در شهر تازه گلبهار در ۳۰ کیلومتری غرب مشهد و فرودگاه ورزقان در نزدیکی شیراز نیز توانستند با بهره برداری از سایت های آموزش هوانوردی سبک و پذیرایی از هواپیماهای شخصی و آموزشی، از تعطیلی نجات یافته و امکان استفاده عمومی در آنها ممکن شود.

برای شما نیز جالب است؟
منع فروش هواپیما به ایران، نقض برجام است - . | .

این فرودگاه ها، غیر از مهرآباد و پیغام هستند که در تهران به مالکان هواپیماهای شخصی خدمات مختلف شامل، آموزش، تیک آف و لندینگ، پارکینگ، تعمیر و نگهداری، تعویض قطعات، سوخت رسانی و … را معرفی داده و هزینه های مربوطه را نیز دریافت می کنند.

هزینه هواپیمای شخصی

هزینه هواپیماهای دو نفره «نو» در ایران تا سال ۹۱ که نرخ ارز بیننده نوسان هزینه ای نبود، عمدتا ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود با اینحال از آن وقت به بعد که نرخ دلار و یورو به حدود ۴ هزار تومان رسیده، هزینه این هواپیماها نیز به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان گسترش یافت.

هواپیماهای شخصی که در ایران مورد بهره برداری قرار می گیرند، عمدتا تولید کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، انگلیس، اوکراین، روسیه، آمریکا، کانادا و … است. ولی باید گفت در هیچ کجای دنیا صنعت هواپیماسازی به روش یکجا و تک تولید کننده ای صورت نمی گیرد حتی هر بخش از این پرندگان آهنین سبک بال در یک کشور ساخته شده و سپس کمپانی تولید کننده با تجمیع آنها در کارگاه واحد، اقدام به فروش کالا می کند.

هم اینک در فرودگاههای کشور در کل حدود ۲۰۰ فروند هواپیمای شخصی می باشد که ۳۰ تا ۴۰ فروند آن در فرودگاه مهرآباد تهران مستقر است. مالکیت این ۲۰۰ فروند مرتبط به اشخاص حقیقی و عده ای نیز در دست به اشخاص حقوقی است. عده ای مالکان حاوی چند فروند هواپیمای شخصی هستند و در عرصه اجاره این هواپیماها اکتیو هستند. با این وجود عده ای هواپیماها نیز هستند که چند صاحب دارند یعنی چند نفر مشترکا با هم اقدام به خرید یک فروند هواپیما کرده اند.

برای شما نیز جالب است؟
فرود سلامت هواپیمای مشهد -تهران بعد از نقص فنی در آسمان - . | .

کجاها پرواز کنیم؟

حسین علی‌پناهی از فعالان این عرصه پیرامون نحوه فعالیت این نوع هواپیماها که اتفاقا علاقه مندان فراوانی هم در ایران دارد، به خبرگزاریهای اقتصادی گفت: هواپیماهای شخصی که در ایران مورد بهره برداری قرار می گیرند، عمدتا امکان پرواز به همه نقاط ایران را دارا و حدودا همه فرودگاه های کشور تکمیل پذیرایی از خلبانان هواپیماهای شخصی برای فرود هستند. حتی از لحاظ مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مالکین این هواپیماهای می توانند به خارج کشور هم پرواز کنند؛ با اینحال با استناد به بالا بودن نرخ سوخت هواپیما در کشورهای همسایه از نمونه ترکیه، پرواز با هواپیمای شخصی به خارج از کشور اقتصادی نیست با این وجود این هواپیماها برای سفرهای هوایی شخصی داخل کشور بطور کلی خوب سازی شده اند.

به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟

افرادی که علاقه مند به خرید هواپیمای شخصی باشند می توانند با اندکی گشت و گذار در محیط مجازی با کمپانی های اکتیو در این اشتغال و حاوی مجوزها از سازمان هواپیمایی کشور و دیگر نهادهای ذی ربط رابطه برقرار کرده با استناد به نیاز و خواست خود هواپیمای شخصی نو تهیه کنند.هزینه این نمونه هواپیماها از ۶۰۰ میلیون تومان شروع می شود.

به علاوه از طرف دیگر متقاضیان خرید هواپیماهای دست دوم می توانند از مالکین هواپیمای شخصی که مایل به فروش هستند، هواپیمای دو نفره بخرند که از ۲۵۰ میلیون تومان شروع می شود.

اجاره هواپیمای شخصی

اجاره هواپیمای شخصی به دو صورت است: در ابتدا اینکه متقاضی خود حاوی مدارک اجازه پرواز و خلبانی هواپیماهای فوق سبک از سازمان هواپیمایی کشوری را داراست که می تواند بهمراه یک نفر دیگر یکی از هواپیماهای موجود در فرودگاه ها که به این امر اختصاص داده شده را اجاره کند؛ یا اینکه می تواند هواپیما را به روش چارتری (بهمراه خلبان) اجاره کرده و خود در مکان کمک خلبان بنشیند.

برای شما نیز جالب است؟
شروع به کار فرودگاه یاسوج با پرواز از نو تهران به یاسوج - . | .

با این وجود اجاره هواپیمای شخصی در ایران معمولا بین ساعتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

هزینه نگهداری و خدمات پارکینگ

از دیگر هزینه هایی که مالکین هواپیمای شخصی باید بپردازند، هزینه خدمات تعمیر، نگهداری و پارکینگ آنهاست که کمپانی های اکتیو در این عرصه معمولا ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از صاحب هواپیما دریافت کرده و خود موضوعات مرتبط با نگهداری و پارک هواپیماهای شخصی را مدیریت می کنند.

میتوانید نوشته مارکت داغ اجاره هواپیماهای شخصی/به چه نحو هواپیمای شخصی بخریم؟ – . | . را برای دوستان خود ارسال کنید. برای این منظور از ابزارهای سایت استفاده نمایید.

منبع خبر


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : هوانوردی عمومی
تبلیغات