خبرهای ویژه

» هوانوردی عمومی » جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | .

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۶:۱۸

 کد خبر: 13495
 35 بازدید
 دیدگاه‌ها برای جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | . بسته هستند

جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | . دعوت مینماییم. به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، رحمت‌الله مهابادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه در سه سال قبلی، تفاوت فراوانی در عرصه صنعت هوانوردی داشتیم که […]

جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | . دعوت مینماییم.

به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، رحمت‌الله مهابادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه در سه سال قبلی، تفاوت فراوانی در عرصه صنعت هوانوردی داشتیم که نوسازی ناوگان بخشی از آن است، گفت: ترافیک هوایی در این مدت، افزایش دورقمی داشت و بیننده جهش ترافیک هوایی مخصوصی در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه این تفاوت هم در آسمان و هم زمین (فرودگاهها) محقق شد، اظهار داشت: با این تفاوت، دیگر از قطعی مکرر فرکانس‌ها خبری نیست؛ به علاوه از طرف دیگر در عرصه سامانه کمک ناوبری، ابزارهای فراوانی وارد و یا نصب شده، یا خیلی زود وارد کشور خواهد شد.

مهابادی با اشاره به تحول شبکه راههای کشور که با قبلی قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: یکی از مهمترین این تفاوت، ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی است، به نحوی که دیگر در مسیرها، بیننده راههای دوطرفه نیستیم؛ حتی همه راهها موازی و یکطرفه شده و در عده ای موارد، چهارراه هوایی موازی ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل کمپانی فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: ایمنی پروازها به قدری گسترش یافته که از طرف ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) از این تولیدکننده قدردانی شده است. به علاوه از طرف دیگر سطح خدمات فرودگاهها نیز گسترش یافته و در حال مقایسه فرودگاههای ایران با بهترین فرودگاههای جهان هستیم؛ مخصوصا که امروز قادر ایم خبر ورود بزرگترین فرودگاه کشور (مهرآباد) غیر از فرودگاه مشهد را به سیستم ارزیابی جهانی (ASQ) مطرح کنیم که این رفتار، بر تلاش مدیران فرودگاهها برای گسترش سطح خدمات دهی، خواهد اضافه کرد.

وی با تاکید بر اینکه خیلی زود هزار میلیارد تومان برنامه پیشرفت هوایی را در فرودگاه های کشور سود برداری خواهیم کرد، ادامه داد: ۱۲۵ برنامه پیشرفت ای در کمپانی فرودگاهی در حال انجام است؛ به شکلی که قریب به اتفاق فرودگاهها، به یک کارگاه عمرانی مبدل شده اند. در عرصه کادرسازی نیز، اولین گروه کارشناس ما وارد دوره های آموزشی بین المللی مدیریت فرودگاهی می شوند تا خیلی زود، بیننده روی کار آمدن مدیرانی جهانی باشیم.

مهابادی پیرامون انتشار خبر خرید هواپیمای فلایت چک تصریح کرد: این ظلم بزرگی به صنعت هوانوردی وارد آورد؛ همزمان با اینکه روند خرید هواپیما بسیار روشن و شفاف است.

برای شما نیز جالب است؟  بهره برداری از هواپیماهای فضایی روباتیک از سال ۲۰۲۵ - . | .

مدیرعامل کمپانی فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در ۱۸ تیر امسال، فرودگاه یزد گواهینامه فرودگاهی را از سازمان هواپیمایی دریافت کرد، گفت: این به این معنی نیست فرودگاه های دیگر که این گواهینامه را ندارند؛ غیر ایمن هستند و امیدواریم دیگر فرودگاه های کشور این گواهینامه را دریافت کنند.

مهابادی با بیان اینکه صنعت هوانوردی از لحظه تسخیر لانه جاسوسی، مشمول تحریم های بین المللی بود، گفت: این حلقه در سال های قبلی تنگ تر شد؛ به شکلی که یکی از مشکلات اصلی ما در صنعت هوانوردی، ناوبری هوایی بود. از نمونه برای تهیه ابزار های برقراری رابطه میان خلبان و برج مراقبت، سامانه های ناوبری، گیرنده ها و فرستنده های ارتباطی و سوئیچینگ ها مشکلات عدیده ای داشتیم. مخصوصا در فرودگاه مهرآباد، سخت پایه ای سوئیچینگ وجود داشت و در عده ای فرودگاه ها در سال های قبلی قطعی ۴۵ روزه راداری با مرکز کنترل محیط کشور را بیننده بودیم.

مدیرعامل هیات مدیره کمپانی فروگاه ها با بیان اینکه سالانه برای نوسازی تکنولوژی های ناوبری فرودگاه ها، الزامی به ارقامی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای اداره فرودگاه های کشور داریم، گفت: هم اینک سامانه‌های کامینیوکیشن (رابطه خلبان با فرودگاه) تهیه و وارد کرده ایم و امیدواریم در نیمه سال آتی، تمام مشکلات این عرصه برطرف شود. سوئیچینگ نیز وارد شده و خیلی زود این سخت نیز رفع خواهد شد. به این دلیل و برای خرید سامانه ها، چند خط فاینانس باز شده و مراودات انجام شده؛ ضمن اینکه بازرسان، از فرودگاه های هدف بازدید کرده اند.

مهابادی، در خصوص هواپیمای فلایت چک اظهار داشت: هواپیمای فلایت چک در ابتدا را در بدترین شرایط تحریم و علیرغم عده ای افشاگری ها تهیه کردیم. پیمان خرید دوم نیز منعقد شده و برنامه ریزی شده است در یک مناقصه بین المللی، ظرف هشت تا ۱۰ ماده آتی این هواپیما وارد کشور شود.

مدیرعامل کمپانی فرودگاه ها با بیان اینکه چندان مایل نیستم راجع به خرید هواپیمای فلایت چک اظهارنظر کنم، تصریح کرد: خرید فلایت چک اول محرمانه بود و ما نگران این بودیم بر اثر انتشار اسناد تهیه آن، دشمن اجازه ورود این هواپیما را به کشور ندهد. من معتقدم این کار یک توطئه بود؛ با این وجود خرید هواپیمای دوم بطور کلی شفاف است، چون از تحریم ها خارج شده بود.

برای شما نیز جالب است؟  مجلس نمایندگان آمریکا فروش هواپیما به ایران را ممنوع کرد - . | .

پیشتر علی عابدزاده، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه بازیگران صنعت هوانوردی شامل فرودگاهها، ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری باید در جهت افزایش حمل و نقل هوایی ایرادات را برطرف کنند، گفت: برای دستیابی به اهداف پیشرفت حمل و نقل هوایی، نیاز به لحظه است و یاتا و ایکائو نیز وقتی می خواهند قانون های هوانوردی بین المللی را تغییر دهند، آن را در بستر لحظه انجام می دهند و در ایران نیز تغییر شروع شده است که بهره برداری از محیط کشور، سود‌برداری بهینه از فرودگاه ها و پیشرفت ناوگان بخشی از این اعمال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به گسترش نرخ مسافر هوایی در سال ۹۵ به ۱۹ درصد اظهار داشت: این نتایج در پی اقدام سازمان در خصوص نوسازی نرخ بلیت بود.

عابدزاده، نقطه قوت صنعت هوانوردی را اقتصاد حمل و نقل هوایی دانست و گفت: هم اینک، اقتصاد هوانوردی از بن بست خارج شده و بیننده گسترش مسافر هوایی درمقایسه با ریلی و جاده ای در سال قبلی بوده ایم؛ به علاوه از طرف دیگر در نیمه در ابتدا امسال ۵ درصد بر تعداد مسافران داخلی اضافه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با استناد به استانداردهای بین المللی، کلیه فرودگاههای کشور ملزم به اخذ گواهینامه فرودگاهی هستند، اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل آن را به کمپانی فرودگاه ها و کلیه فرودگاه های کشور ابلاغ کرده است و امروز نیز برای دو فرودگاه بین المللی لار و زاهدان، گواهینامه فرودگاهی صادر می شود.

عابدزاده پیشتر، با بیان اینکه برای جلوگیری از گسترش بی رویه نرخ بلیت پروازهای اربعین، کمپانی های هواپیمایی خودشان نرخ را تعیین و روند فروش آن را دیزاین کرده اند، گفت: بعد از این کار، به یک باره فرودگاه نجف میزان سوخت را به میزان زیادی گران کرد که با انتقاد ایرلاین های ایرانی مواجه شد؛ ما این انتقاد را به فرودگاه نجف منتقل کردیم و از آنها خواستیم در دوره پروازهای اربعین، هزینه سوخت را گسترش ندهند؛ با اینحال عراقی ها هنوز نتیجه را به ما اطلاع نداده اند. عده ای ایرلاین ها نیز برنامه ریزی شده است پرواز خود را به بغداد منتقل کنند؛ چون هم نرخ هندلینگ و هم سوخت آن، کمتر از فرودگاه نجف است و اگر ایرلاینی بخواهد این کار را انجام دهد، می‌تواند با هماهنگی مسافران، مقصد پروازها را تغییر دهند.

برای شما نیز جالب است؟  فاینانسورهای خرید هواپیما دنبال مجوز اوفک بودند - . | .

وی با تاکید بر اینکه تقاضای سفر به عتبات با هواپیما بالا است، اضافه کرد: وانگهی معرفی محدود است؛ چه در فرودگاه ایران و نجف و چه در سطح ناوگان؛ از این جهت برای جلوگیری از سوءاستفاده، فروش بلیت ها را از روش آژانس های محدودی پیگیری کردیم و جلوی فروش بلیت اینترنتی را گرفتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا این لحظه با چندین عدد از آژانس های که نرخ مصوب را رعایت نکرده اند، برخورد شده است؛ ضمن اینکه مسافرانی که بلیت اربعین را گران خریده اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری آن را اطلاع دهند.

عابدزاده نیز در خصوص فلایت چک‌ها گفت: سال ۵۲ یعنی ۴۰ سال پیش دو فروند هواپیمای بسیار خوب فلایت چک را تهیه کرده بودیم که بر اثر اقداماتی، عمر این هواپیماها به انتهای رسید و قرار شد هواپیمای جانشین تهیه شود. بعد از بررسی ها فراوان، یک فروند تهیه شد و با استناد به اینکه یک هواپیمای فلایت چک قابل اطمینان نبود، قرار شد هواپیماهای های دوم و سوم را تهیه کنیم؛ چون تعداد فرودگاه های کشور بسیار زیاد است و امکان بازرسی ناوبری هوایی آنها با هواپیمای فلایت چک اجاره ای نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اخبار منتشره برای خرید هواپیمای فلایت چک گفت: هواپیمایی که مطرح شده بود می تواند این کار را انجام دهد، به هیچ وجه مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نبوده و می شد روی آن، تنها چند ابزار پرتابل ناوبری نصب کرد. این هواپیما که سقف پروازی آن ۲۰ هزار پا است، خوب نیست چراکه این میزان ارتفاع برای شرایط فرودگاهی ایران بسیار کم است.

میتوانید نوشته جزئیات پیمان هواپیمای فلایت چک/مهابادی: مایل به اظهارنظر نیستم – . | . را برای دوستان خود ارسال کنید. برای این منظور از ابزارهای سایت استفاده نمایید.

منبع خبر


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : هوانوردی عمومی
تبلیغات