خبرهای ویژه

» هوانوردی عمومی » تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | .

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰:۲۵

 کد خبر: 12643
 143 بازدید
 دیدگاه‌ها برای تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | . بسته هستند

تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | . دعوت مینماییم. علی عابدزاده در گفت وگو با خبرگزاریهای اقتصادی پیرامون اعمال سازمان هواپیمایی کشوری در عرصه کاهش تأخیرهای پروازی اظهار کرد: یکی از مسائلی که سازمان در طول دو […]

تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | . دعوت مینماییم.

علی عابدزاده در گفت وگو با خبرگزاریهای اقتصادی پیرامون اعمال سازمان هواپیمایی کشوری در عرصه کاهش تأخیرهای پروازی اظهار کرد: یکی از مسائلی که سازمان در طول دو سال واپسین پیگیری کرده، دیزاین برنامه هایی برای حل ریشه ای مشکلات است تا بتواند در کلیه ابعاد، صنعت حمل و نقل هوایی را تحت تأثیر قرار دهد. متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت اقتصادی صحیح در صنعت هوانوردی کشور، با مساله های بزرگی در همه بخش های این صنعت اعم از خدمات مسافری، سود وری ناوگان، مباحث فنی، بخش های بازرگانی ایرلاین ها و … روبه رو بودیم و همه این بخش ها دچار بحران بودند. به حدی که کمپانی های هواپیمایی نمی توانستند با استناد به اصول بازرگانی به فعالیت های خود ادامه دهند که این مسئله روند عادی کاری آنها را تحت تأثیر گذاشته بود علی الخصوص بیننده تأخیرهای متعدد در پروازها بودیم.

تلاش داریم به مردم حق انتخاب بدهیم

مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کار بنیادینی که این سازمان در حال انجام آن است، دستیابی به رضایت خریدار و مسافران است که نتیجه دادن آن وقت بر است. این رضایت مندی مسافران همه ابعاد اعم از نرخ بلیت ها، خدمات دهی به مسافران، معرفی خدمات پروازی، تأخیر در پروازها، دسترسی ساده به خرید بلیت و … را شامل می شود. تنها راه دستیابی به رضایت خریدار نیز ایجاد رقابت میان خطوط هوایی است تا کمپانی های هواپیمایی در سایه این آزمون بر سر جذب خریدار از تأخیرها جلوگیری کنند؛ حال حصول به نتیجه از روش نوسازی ناوگان باشد یا از روش اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی این تولیدکننده ها و یا هر اقدام دیگری که در ایجاد رضایت مندی میان مسافران اثرگذار باشد، باید مردم ومسافران قادر باشند حق انتخاب میان ایرلاین ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در عرصه ایجاد عده ای تفاوت بنیادی در ایرلاین ها توانسته ایم توفیقاتی داشته باشیم، اضافه کرد: از نمونه این اتفاقات خوب، دسترسی ساده مردم به تهیه بلیت هواپیماست قبلا بلیت ها در خطوط هوایی بلوکه می شد با اینحال امروزه موظفند بلیت ها را به سادگی در دست مردم قرار دهند. به علاوه از طرف دیگر از دیگر نتایج مثبت ایجاد رقابت میان ایرلاین ها، معرفی بلیت های ارزان از جانب کمپانی های هواپیمایی در روزهای کم خریدار و کم مسافر است.

برای شما نیز جالب است؟
پروازهای نجف از سرگرفته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی پیرامون اصلاح ساختار اداری کمپانی های هواپیمایی نیز گفت: متأسفانه بسیاری از فرآیندهای اداری، آموزشی و عملیاتی ایرلاین ها، الگوهای قدیمی و سنتی هستند که باید به نمونه های تازه تغییر یابد و این نوسازی الگوی اداری در حال انجام است.

گزارش تاخیرهای پروازی ماهانه پخش می شود

وی با اشاره به تلاش سازمان هواپیمایی کشوری برای شفاف سازی در عرصه وجود تأخیرات پروازی کمپانی های هواپیمایی، در جواب به این پرسش که چرا سازمان هواپیمایی ۷ ماه از معرفی جدول تأخیرات پروازی خودداری کرد؟ اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی به ما دستور نداده یا فشار نیاورده بود که جداول تأخیرات پروازی کمپانی های هواپیمایی پخش نشود؛ حتی نحوه گزارش گیری و تهیه جداول تأخیرات ایراد داشت که سازمان هواپیمایی آن را اصلاح کرد و از ماه قبلی در سایت سازمان قرار گرفت؛ از این پس نیز محاسبه مربوطه هر ماه مطرح می شود و مردم با استناد به آن می توانند حق انتخاب ایرلاین مورد نظر خود که حاوی کمترین تأخیرات باشد را داشته باشند.

رقابت ایرلاینها در ایجاد خطوط پروازی تازه

عابدزاده پیرامون آزادسازی نرخ بلیت سفرهای هوایی خاطرنشان کرد: هم اینک نرخ بلیت کلیه مسیرها آزادسازی شده اند با اینحال قبلا این محدودیت اعمال می شد که خطوط هوایی اجازه نداشتند مسیرهای جاهای محروم را قطع کنند ولی باید گفت از لحاظ نرخ بلیت هیچ مدلی محدودیتی برای ایرلاین ها اعمال نکرده ایم کاری که الان باید انجام شود، گسترش ناوگان بوده تا خطوط هوایی قادر باشند بر سر ایجاد مسیر پروازی تازه ای در شهرهای کوچک نیز به رقابت بپردازند؛ با اسم نمونه چندی قبل ایران ایر مسیر تهران ـ رامسر را ایجاد کرد که قبلا کمپانی هواپیمایی آسمان در این خط پرواز می کرد؛ از این جهت کم کم داریم به سوی رقابت میان ایرلاین ها حرکت می کنیم که با این وجود کمی لحظه بر است.

برای شما نیز جالب است؟
آمریکا از بزرگترین ناو هواپیمابر پرده گشود - . | .

مردم می توانند آنلاین از ایرلاین ها شکایت کنند

مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پیرامون وجود شکایت هایی مبنی بر عدم رعایت آیین نامه حقوق مسافران از جانب عده ای ایرلاین ها که تأخیرات پروازی متعددی دارند با اینحال به تعهدات مندرج در آیین نامه رفتار نمی کنند، گفت: این آیین نامه برای بار نخست در دولت یازدهم تهیه و اعمال شد. همه تلاش سازمان برای شفاف سازی قانون های و حقوق مردم است و مردم نیز روز به روز بیشتر با حقوق خود آشنا می شوند. خطوط هوایی نیز به مرور رعایت حقوق مردم و مسافران را بیشتر در مسیر پیش روی خود قرار می دهند که نتیجه آن کاسته شدن تعداد شکایات مردمی از ایرلاین هاست. آیین نامه حقوق مسافر در حال اجراست و سازوکار تازه ای هم در سایت سازمان هواپیمایی بوجود آمده که مردم می توانند به روش آنلاین از ایرلاین ها به این سازمان شکایت کنند؛ ما نیز از آنها شرح می خواهیم و کمپانی های هواپیمایی موظفند به مردم پاسخگو باشند. اگر ایرلاین ها آیین نامه را اجرا نکنند، به آنها اخطار می دهیم.

تمام هواپیماهای تازه، سخت تامین مالی دارند

ایشان در جواب به این پرسش که هواپیمای ای تی آر بعدی چه زمانی برنامه ریزی شده است به ناوگان هما اضافه شود؟ گفت: هنوز لحظه ورود ای تی آرهای پنجم و ششم ایران ایر واضح نیست؛ همه هواپیماهایی که برنامه ریزی شده است وارد کشور شوند، سخت تأمین مالی دارند و بعد از آنکه تأمین مالی انجام شد، هم بوئینگ، هم ایرباس و هم ای تی آر آمادگی دارند هواپیماها را به ایران تحویل دهند. برنامه ریزی شده است تا انتهای امسال (۹۶) ۵ فروند ای تی آر دیگر به هما تحویل داده شود و این جزء تعهدات این تولیدکننده هواپیماساز فرانسوی ـ ایتالیایی است. منتها ما هم باید به تعهداتمان در خصوص تأمین مالی آنها رفتار کنیم.

برای شما نیز جالب است؟
پرواز بوشهر- تهران ساعت ۱۶ انجام می شود - . | .

رشد۱۷درصدی عبور پروازهای قطری از آسمان ایران

ایشان در خصوص موافقت ایران با انجام پروازهای قطری از آسمان کشورمان متذکر شد: همه فرآیندهای بین المللی هواپیمایی تجاری و غیر نظامی در دنیا از روش سازمان ایکائو وابسته با سازمان ملل متحد پیگیری و اجرا می شود ایران هم عضو این سازمان جهانی است که با استناد به مشکلاتی که برای مردم قطر بوجود آمده، ایکائو از ما درخواست کرد تا با کشور قطر هم کاری کنیم که موافقت شد. هم اینک نیز حدود ۱۷ درصد عبور پروازهای قطری از آسمان ایران گسترش یافته است.

تاسیس ۱۰ ایرلاین تازه 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشوری با بهره برداری از کمپانی های هواپیمایی تازه گفت: متقاضیان اجرا ایرلاین، در اولین گام باید موافقت اصولی سازمان را اخذ کنند، در این قسمت کار به ۱۰ ایرلاین موافقت اصولی داده ایم آنها شش ماه فرصت دارند تا ساختار سازمانی خود را دیزاین، تکمیل و عملیاتی کنند این فرصت شش ماهه قابل تمدید برای یک نیم سال دیگر است. هم اینک نیز سرمایه گذاران این ۱۰ ایرلاین تازه در حال خرید هواپیما هستند. امیدواریم طی شش ماه آتی چندین عدد از این تولیدکننده ها فعالیت خود را شروع کنند.

وی پیرامون کفایت (حداقل) سرمایه کمپانی های هواپیمایی تازه نیز اظهار داشت: متقاضیان یا سرمایه گذاران اجرا کمپانی هواپیمایی اهداف متفاوتی از تأسیس ایرلاین دارند عده ای در جستجوی اجرا خطوط هوایی داخلی یا منطقه ای هستند، عده ای انجام پروازهای بین المللی را هدف گذاری کرده اند، عده ای هم صرفا می خواهند پروازهای چارتری داشته باشند و نمونه های دیگر که هر یک به مجوز مخصوصی از جانب سازمان هواپیمایی نیاز دارد؛ طبعا کفایت سرمایه هر نمونه از درخواست مجوزها هم دارای اختلاف است. با اینحال حداقل سرمایه برای متقاضی ایرلاینی که همه نوع فعالیتی بخواهد داشته باشد، ۳۴۰ میلیارد تومان است. بعد از تأمین سرمایه نیز در گام بعدی متقاضی باید در جستجوی اخذ گواهینامه های فنی باشد. همه این مراحل شفاف بوده و هر کس می خواهد ایرلاین تازه ایجاد کند، می تواند به سایت سازمان هواپیمایی مراجعه کند.

برای شما نیز جالب است؟
بوئینگ تحویل سومین جت٧٣٧ مکس را به تاخیر انداخت

عابدزاده در خصوص نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر خرید و فروش هواپیما از جانب ایرلاین ها تأکید کرد: این سازمان بر امور بازرگانی کمپانی ها نظارتی ندارد؛ خرید و فروش هواپیما نیز یک اقدام بازرگانی است که قاعدتا سازمان هواپیمایی نظارتی بر آن انجام نمی دهد؛ با اینحال انچه در عرصه نظارت این سازمان است، صدور مجوز پرواز به هر فروند هواپیمایی است که برنامه ریزی شده است به مردم خدمات دهی کند؛ این نظارت هم شامل رعایت استانداردهای فنی ضروری برای یک هواپیمای اکتیو می شود.

وی با اشاره به زیان ده بودن خطوط هوایی گفت: تا قبل از آزادسازی نرخ بلیت، هزینه گذاری ها تکلیفی بود که باعث زیان دهی ایرلاین ها شده بود. بدین جهت نبردی میان ایرلاین ها بر سر نوع خدمات دهی، مسیری که انتخاب می کنند و … نبود با اینحال الان همه این موارد برای آنها مهم است خصوصا چون نمی خواهند هواپیماهایشان با صندلی خالی به پرواز درآیند، بلیت های ارزان به خریداران معرفی می دهند. از این جهت اگر حرفه ای کمپانی داری نکنند، مدیریت ایرلاین زیان ده خواهد بود. ضمن اینکه فرودگاه ها هم باید به سوی خودگردان شدن و پذیرش پروازهای تازه حرکت کنند تا درآمدهایشان گسترش یافته و از هزینه ها کاسته شود.

میتوانید نوشته تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی تازه/تمام هواپیماهای تازه، سخت مالی دارند – . | . را برای دوستان خود ارسال کنید. برای این منظور از ابزارهای سایت استفاده نمایید.

منبع خبر


برچسب ها : , , , , , , , , , ,
دسته بندی : هوانوردی عمومی
تبلیغات