خبرهای ویژه

» هوانوردی عمومی » اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | .

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۲۲:۴۸

 کد خبر: 13582
 20 بازدید
 دیدگاه‌ها برای اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | . بسته هستند

اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | . دعوت مینماییم. به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، اصغر فخریه کاشان در حاشیه مراسم ورود دو فروند ATR به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در نشست خبری گفت: پیچیدگی […]

اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | .

در عرصه صنعت هواپیمایی شما را به خواندن نوشته ای با عنوان اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | . دعوت مینماییم.

به نوشته خبرگزاریهای اقتصادی، اصغر فخریه کاشان در حاشیه مراسم ورود دو فروند ATR به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در نشست خبری گفت: پیچیدگی های معامله با غرب موضوعی است که در تاریخ ایران نوشته می شود و هوشیاری ایران – ایر، بانک مرکزی و وزارت راه برای همگان واضح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاتر حقوقی دنیا در جستجوی آن هستند تا رصد کنند که وجوه ایران برای خرید این هواپیماها از چه کانال هایی گذر می کند تا آن را توقیف کنند، اظهار داشت: دو ماه قبل چندین عدد از دفاتر حقوقی خارجی علیه ایران دعاوی پوچی را از قبیل اینکه ایران در ۱۱ سپتامبر دخالت داشته دنبال می کردند و از کمپانی بوئینگ خواستند تا پیمان خود با ایران را افشاء کند با اینحال هدف اصلی آنها این بود که مسیر پولی که برای خرید هواپیماها پرداخت می کنیم را ردیابی و این مبلغ را توقیف کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: قراردادها آنگونه نیست که ما می خواهیم. متأسفانه دیگران نوشته اند و چون انحصار دارند ما باید آن را اجرا کنیم. به هرحال تیم مذاکره کننده ایران در لحظه خرید هواپیماها سعی کرد سختی های این قراردادها را کم کرده و منافع ایران را در حداکثر ممکن تأمین کند.

فخریه کاشان با اشاره به تلاش بانک صنعت و معدن برای تأمین مالی این قراردادها تصریح کرد: باید هما بتواند مسیر تازه ای را انتخاب کند چرا که این هواپیماها قسط دارد و زمانی این اقساط بازپرداخت می شود که ایران – ایر کسب سود داشته باشد از این جهت اگر نتوانیم هزینه های هما را کم کنیم و به درآمدهای ایران-ایر بیفزاییم و به علاوه از طرف دیگر اگر حداکثر سود برداری را از هواپیماهای موجود کنیم اخطار این می باشد که نتوانیم اقساط را بپردازیم و این یعنی فاجعه برای ایران- ایر.

برای شما نیز جالب است؟
مهابادی: مایل به اظهارنظر پیرامون فلایت چک نیستم - . | .

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است ATR ها برای جاهای کمتر پیشرفت یافته و فرودگاه های کوچک خدمت رسانی کنند. به دلیل آنکه این هواپیماها کم مصرف بوده و ابزارهای فرودگاهی کمی می خواهد، باید بهترین خدمت را به مردم معرفی دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در یک سال آتی میلادی قادر ایم بقیه ATR ها و چندین عدد از هواپیماهای پهن پیکر را وارد کنیم و عمر ناوگان هما را که هم اینک ۲۰ ساله است به کمتر از ۱۵ سال برسانیم.

فخریه کاشان پیرامون منابع تأمین مالی خرید هواپیماهای هما اظهار داشت: سه منبع برای تأمین مالی هواپیما داریم، یکی وامی که از صندوق پیشرفت ملی گرفتیم، دیگری منبعی که خود فروشنده ها برنامه ریزی شده است تأمین مالی کنند و منبع سوم لیزینگ است. تأمین مالی ۱۲ ATR باقیمانده بر عهده تولید کننده است ضمن اینکه با یک کمپانی لیزینگ در حال مذاکره ایم. اقساط آنها ۳ ماه یکدفعه است و خود هواپیما ها تضمین بازپرداخت این تسهیلات هستند و دولت تضمین نمی دهد از این جهت اقساط ATR ها را از سود خود هواپیماها می دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیرامون مناقصه تأمین مالی هواپیماهای باقیمانده ایرباس و بوئینگ گفت: برای انتخاب فاینانسور مناقصه برقرار شد و ۵ کمپانی باقی ماند با این وجود با تهدیدات امریکا به دو کمپانی تقلیل یافت. هم اینک با این دو کمپانی در رابطه هستیم و درفت های (پیش نویس) پیمان مبادله شده و تا انتهای سال جاری شمسی (۱۳۹۶) قراردادها نهایی می شود. این پیمان برای خرید سه فروند ایرباس است که تحویل آنها در ۲۰۱۸ خواهد بود. به علاوه از طرف دیگر بوئینگ هم متعهد شده ۸ فروند را خودش تأمین مالی کند.

برای شما نیز جالب است؟
پروازهای محشر به جاهای زلزله زده

ایشان در جواب به خبرگزاریهای اقتصادی پیرامون سرنوشت هواپیماها در صورت عدم پرداخت اقساط تصریح کرد: بانک صنعت و معدن از محل صندوق پیشرفت ملی تسهیلات را به هما داده است و اگر اقساط را ندهیم این بانک، هواپیماها را برای خود بر می دارد. با اینحال برنامه ریزی ایران ایر به شکلی است که در حال بازسازی ساختار مالی است تا بتواند اقساط را به موقع بدهد.

فخریه کاشان در جواب به پرسشی پیرامون نحوه تسهیلات صندوق پیشرفت ملی گفت: هیچ کمپانی را برای دریافت این ۳۳۰ میلیون دلار ثبت نکردیم و هما مستقیماً این پول را دریافت کرد. مجوز قانونی اعطای تسهیلات به هما نیز در دولت قبل از روحانی در هیئت دولت صادر شد تا صندوق پیشرفت ملی بتواند مستقیما به ایران – ایر وام بدهد. لحظه تنفس این وام نیز یک سال است.

به گفته وی هر دو فاینانسور هواپیماهای باقیمانده، خارجی هستند که یکی اروپایی و دیگری چینی است. ضمن اینکه رقم فاینانس کمپانی های تولید کننده و درصد سود آنها گران تر بوده و لحظه بازپرداخت کمپانی های ایرباس و بوئینگ ۱۰ ساله است. همزمان با اینکه کمپانی های فاینانسور غیرسازنده با سود کمتر و بازپرداخت ۱۲ تا ۱۵ ساله این تسهیلات را پرداخت می کنند.

میتوانید نوشته اقساط ATR را ندهیم، هواپیماها به بانک صنعت‌ومعدن واگذار می شود – . | . را برای دوستان خود ارسال کنید. برای این منظور از ابزارهای سایت استفاده نمایید.

منبع خبر


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : هوانوردی عمومی
تبلیغات